با افزایش سن و یا در صورت عدم مراقبت از دندان ها به تدریج دندان ها  پوسیده شده و دچار درد می شوند. در گذشته تنها راه حل این مشکل کشیدن دندان بود اما راه حل جایگزین بهتری برای این مساله نیز وجود دارد و آن استفاده از پروتز های دندانی است. میزان اطلاعات شما در مورد مواد پروتز دندانپزشکی تا چه اندازه است و از کجا می توان مواد آماده ساخت این پروتز ها را دندانی تهیه نمود؟ و قیمت روز این مواد به چه صورت می باشد؟

قیمت مواد پروتز دندانپزشکی در ایران

مواد تشکیل دهنده پروتز دندان

مواد تشکیل دهنده پروتز دندان

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ساخت مواد شیمیایی انواع مواد مختلف برای ساخت پروتز های دندانی مورد استفاده قرار می گیرد. هر یک از این مواد ویژگی های خاص خود را داشته و بنا به سفارش و درخواست مشتری ممکن است از نوع خاصی از آن استفاده شود. به طور بسیار خلاصه مواد تشکیل دهنده پروتزها عبارتند از:

  • پرسلن یا سرامیک: این ماده یکی از بهترین مواد موجود برای هماهنگ شدن با ترکیب دندان انسان می باشد و به میزان بسیار گسترده‌ای در ساخت  پروتز های  دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده خاصیت چسبندگی زیادی به سطح مینای دندان را داشته و علائم پوسیدگی را به خوبی می پوشاند. مقاومت سایشی این مواد نسبت به رزین ها بسیار بالا می باشد.
  • پرسلن و فلز : گاهی ترکیب پرسلن و فلز به عنوان پروتز کاربرد دارد. هرچند این پروتز بسیار محکم تر و با دوام تر از سرامیک است ولی  به علت وجود فلز در آن نسبت به گرما و سرما حساس است.
  • طلا :  طلا به عنوان یک پروتز نسبت به فرسایش و تیرگی بسیار مقاوم است. این فلز در گذشته به عنوان پروتز مورد استفاده قرار می‌گرفت اما امروزه به علت ناهماهنگی با صورت و رنگ خاص آن به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد.
  • آلیاژ فلز : از آلیاژهای فلزی مختلف که اغلب به رنگ نقره ای هستند برای ساخت دندان استفاده می شود. این مواد به علت رنگ نامناسب و همچنین حساس بودن در برابر سرما و گرما کمتر استفاده می شود.

لابراتوار ساخت مواد آماده پروتز دندانپزشکی

لابراتوار ساخت مواد آماده پروتز دندانپزشکی چنانچه در زمینه ساخت دندان مصنوعی مشغول به کار هستید و یا این که به عنوان دندانپزشک نیاز به تامین مواد اولیه ساخت پروتز دارید. تهیه این مواد به صورت آماده می تواند کار شما را بسیار ساده تر کرده و در وقت صرفه جویی زیادی برای شما داشته باشد.

برای تهیه مواد پروتز اماده دندان با کیفیت مطلوب و طبق سفارش خودتان می توانید با لابراتوار پروتز دندان ارتباط برقرار نموده و سفارش خود را اعلام نمایید. سفارش عمده این محصول مشمول تخفیف ویژه بوده و با قیمت ارزان تری این محصول را به دست می آورید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *