مواد ترمیمی همواره نیاز ما بوده اند و شرکت های بسیار زیادی سطخ داخلی و خارجی به تولید این محصولات می پردازند. در ایران نیز مواد دندانپزشکی ترمیمی، در بسیاری از شهرها از جمله مشهد درحال تولید این محصولات هستند که مشتریان بسیاری دارند.

شرکت مواد دندانپزشکی آمالگام در مشهد

مقایسه مواد دندانپزشکی آلمانی با ایرانی

مقایسه مواد دندانپزشکی آلمانی با ایرانی برای درمان و ترمیم دندان معمولا از موادهایی به نام کامپوزیک که به رنگ سفید است و آمالگام که رنگ تیره ای دارد استفاده می شود. در رابطه با اینکه کدام یک از این دو مورد بهترند، اختلاف نظرهای بسیاری وجود دارد؛ ولی استفاده از این دو ماده در سطح یکسانی در حال انجام می باشد.

آمالگام در زمان های بسیار دوری استفاده می شد و در آن زمان مردم اعتقاد بسیار زیادی به این ماده داشتند. در واقع آمالگام با بیش از یک قرن کاربرد توسط دندانپزشکان استفاده می شود. این ماده دارای مقاومت بالایی بوده و کاربرد و نحوه استفاده از آن به آسانی صورت می گیرد. مقاومت مالگام نسبت به سایر مواد ترمیمی بیش تر و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است. سال هاست که آمالگام به عنوان یک ماده بی خطر و قابل اطمینان در دندانپزشکی شناخته شده و برای دندان های خلفی دهان مورد استفاده قرار می گیرد. اما این ماده هم به مانند بسیاری از مواد دیگر دارای معایبی هم می باشد، ازجمله:

  • تراش زیاد دندان در زمان ترمیم
  • رنگ نقره اي ترميم كه از نظر زيبايي زیاد مطلوب نمی باشد.
  • هویدا بودن ترميم، هنگام خنديدن و صحبت كردن شخص

در ایران مواد دندانپزشکی مطلوبی در حال ساخت است که کاملا با نمونه های خارجی خود رقابت می کند. بنابراین متریال های داخلی، دارای کیفیت بسیار بالایی اند و افراد به آن ها اطمینان کامل دارند. 

درواقع مواد دندانپزشکی ایرانی، از نظر کیفیت تفاوت بسیار زیادی با مواد دندانپزشکی آلمانی ندارد و هر دو در یک سطح از کیفیت قرار دارند.

تهیه بهترین مواد دندانپزشکی ترمیمی

تهیه بهترین مواد دندانپزشکی ترمیمی گفته شد که ماده آمالگام بیش تر در دندان های خلقی استفاده می شود، اما از کامپوزیک به دلیل رنگ مشابه آن با دندان ،در دندان های قدامی استفاده می شود. دوام و مقاومت کامپوزیت نسبت به آمالگام کم تر است و به همین دلیل برای حفره های كوچک تا متوسط با نيروهاي جويدن متوسط، کاربرد دارد. در این روش، دندانپزشک زیبایی خوب، ميزان كمتري از ساختمان دندان را تراش داده و سپس ماده ترمیمی را در آن قرار می دهد. این امر موجب می شود تا فضای کمتری برای استفاده از ماده ترمیمی ایجاد شود.

در سرتاسر ایران، تهیه بهترین برند از مواد دندانپزشکی کار بسیار سختی نمی باشد. مطب ها، شرکت ها و موسسات به راحتی می توانند محصولات عمده ای و با قیمت مناسب تهیه کرده و به کار گیرند.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *