کامپوزیت دندان یکی از روش های درمانی و زیبایی دندان است که اغلب برای گرفتن عیوب دندان مانند شکستگی ها ،کم کردن فاصله دندان ها و به وجود آوردن لبخندی زیبا، به وسیله موادی به نام رزین کامپوزیت توسط دندانپزشکان بیشتر برای اصلاح دندانهای جلویی هر دو فک بر روی دندان ها قرار می گیرند.

امروزه انواع مواد کامپوزیت های دندان درجه یک و درجه دو با کیفیت های متفاوت ، توسط شرکتهای فعال در این زمینه ساخته می شوند که بهترین و پرکاربردترین نوع آن، مواد کامپوزیت دندان درجه یک است.

قیمت روز مواد کامپوزیت دندان درجه یک

طول عمر مواد کامپوزیت دندان درجه یک

طول عمر مواد کامپوزیت دندان درجه یک

قیمت مواد کامپوزیت دندان با طول عمر مواد کامپوزیت دندان ارتباط مستقیمی دارد، یعنی هر چه از مواد کامپوزیت درجه یک با شفافیت و کیفیت بهتری استفاده کنیم طول عمر و قیمت بالاتری را خواهیم داشت. قیمت مواد کامپوزیت دندان معمولاً ثابت نیست و بسته به مارک آن یعنی نام شرکت تولیدی آن و کیفیت آن متفاوت است. به عنوان مثال دو شرکت تولیدی مواد کامپوزیت دندان هر دو مواد درجه یک را تولید کند اما ممکن است مواد کامپوزیت درجه یک ساخته شده توسط شرکت شماره یک ، نسبت به مواد کامپوزیت درجه یک ساخته شده توسط شرکت شماره دو از کیفیت بالاتر و قیمت بالاتری برخوردار باشد.

بهترین کامپوزیت های دندان با کیفیت های متفاوت به طور مستقیم و بدون نیاز به ساخت در آزمایشگاه توسط دندانپزشک ها به صورت لایه لایه بر روی دندان ها قرار میگیرد و سپس با استفاده از فشار و نور هر لایه محکم میشود ، تا به ضخامت مورد نظر برسد.

از دیگر عواملی که بر روی طول عمر مواد کامپوزیت دندان درجه یک  تاثیر بسزایی دارد، میزان مهارت دندانپزشک در محکم کردن و تطبیق رنگ و خطوط بین لایه های کامپوزیت است. لازم به ذکر است که مواد کامپوزیت دندان فقط در یک جلسه قابل اجرا بر روی دندان ها است و با لمینت متفاوت است زیرا لمینت در آزمایشگاه دندانپزشکی ساخته می شود، اما کامپوزیت به صورت مستقیم توسط متخصصان کامپوزیت بر روی دندان ها قرار داده می شوند و هنر و مهارت دندانپزشک در اجرای آن نقش مهمی دارد.

بازار پخش مواد کامپوزیت دندان درجه یک

بازار پخش مواد کامپوزیت دندان درجه یک

امروزه با توجه به اهمیت بیشتر مردم به مقوله زیبایی، بازار مواد کامپوزیت دندان نیز داغ بوده و مورد استقبال مردم در سراسر جهان قرار گرفته است. این تولیدات و دیگر موارد پزشکی در بازار تجهیزات پزشکی خرید و فروش می‌شود. اما در بازار پخش اقلام پزشکی ،پخش مواد کامپوزیت دندان درجه یک و درجه دو نیز انجام می شود.

علاوه بر پخش به صورت حضوری، پخش مواد کامپوزیت دندان به صورت خرید آنلاین یا اینترنتی نیز دنبال می‌شود. که ممکن است کم هزینه تر و با قیمتی به صرفه تر از نمایندگی ها، علی الخصوص برای تامین اقلام مصرفی ویژه بیمارستان ها تمام شوند. در کل برای اطمینان خاطر در زمینه ی خرید مواد کامپوزیت دندان درجه یک بهتر است به نمایندگی های مجاز و معتبر تامین ، فروش و پخش اقلام و تجهیزات پزشکی مراجعه کرد. 

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *