سر سوزن یکی از قسمت های اصلی انواع سرنگ بوده که به شکل یک میله نازک فلزی خیلی نازک و تیز می باشد و برای انتقال دارو به بدن بیمار و برعکس برای انتقال خون از فرد بیمار به داخل سرنگ استفاده می شود. سر سوزن ها امروزه در انواع متفاوتی یافت می شوند که هر کدام نیز کارکردهای ویژه خود را دارند. به طور کلی این محصولات یکی از پر کاربردترین لوازم در علم پزشکی محسوب می گردند. فروش سرسوزن پزشکی امروزه به طرق گوناگون صورت می گیرد که‌‌ از جمله آن فروش اینترنتی این محصول می باشد.

فروش سر سوزن پزشکی در انواع مختلف

معرفی اجمالی سر سوزن دندانپزشکی

معرفی اجمالی سر سوزن دندانپزشکیسرسوزن دندانپزشکی یکی از اجزای جدا نشدنی سرنگ می باشد که مصارف بسیاری در این علم داشته و نقش مهمی را نیز در آن ایفا می کند. جهت معرفی اجمالی سر سوزن دندانپزشکی باید گفت که این محصول جهت بی حس کردن لثه فرد بیمار و یا جهت ترمیم بافت های دندان و مواردی از این قبیل مورد استفاده قرار می گیرد‌.

هم چنین این نکته نیز قابل ذکر می باشد که سوزن دندانپزشکی خود از ۴ قسمت اصلی تشکیل شده است که عبارتند از:

  • سر سوزن
  • نیدل
  • هاب (Hub)
  • دو کاور

هر کدام از این قسمت ها در نوع خود دارای اهمیت می باشند.
به طور کلی سوزن ها نیز در انواع مختلف خود دارای مزایای متعددی هستند که برخی از آنها به شرح زیر آورده شده اند:

  • برخورداری از جنس استیل ضد زنگ‌
  • اتصال بر روی انواع سرنگ های تزریق
  • دارای استانداردهای ضروری سلامت

راهنمای خرید سر سوزن پزشکی

راهنمای خرید سر سوزن پزشکیبا توجه به کاربردهای وسیع و هم چنین نقش مهمی که امروزه سر سوزن های پزشکی در این علم ایفا می کنند، باید در تهیه و خرید آنها نهایت دقت را به کار برد. در این زمینه بهترین راه کمک گرفتن از راهنمای خرید و نکاتی می باشد که در هنگام خرید این سر سوزن ها ارائه می شود. برخی از مهمترین این نکات عبارتند از:‌

  • سر سوزن ها را بر اساس گیج آنها دسته بندی می کنند. گیج سر سوزن هرچه بالاتر باشد قطر آن کمتر است و بر عکس. بر این اساس یکی از مهم ترین نکات در زمان خرید سر سوزن، گیج بندی مناسب آن است. هر سر سوزن با فعالیتی که انجام می دهد باید متناسب باشد.
  • نکته مهم دیگر نیز پیچی بودن هاب یا کلاهک سر سوزن می باشد که جهت کاهش خطر به صورت پیچی به سرنگ وصل می شود.

با توجه به حساسیت سر سوزن و کاربرد مهمی که در علم پزشکی دارد،  توجه به این نکات در هنگام خرید سر سوزن پزشکی ضروری بوده و بدین ترتیب  نیز می توان بهترین کارایی را از آن به عمل آورد.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *