دندانپزشکی کودکان یکی از شاخه های رشته دندانپزشکی می باشد که در درمان بیماری های دندانی کودکان مانند پوسیدگی، لق شدگی، عصب کشی دندان شیری و … می کوشد. معمولا مواد دندانپزشکی کودکان جزء در مورد مواد مصرفی در عصب کشی دندان شیری یا همان پالپوتومی با بزرگسالان یکسان و مشابه است.

جهت خرید مواد قالبگیری دندانپزشکی کودکان می توان به مراکز فروش در اصفهان و یا سایت های اینترنتی معتبر این مراکز مراجعه نمایید.

خرید مواد قالبگیری دندانپزشکی کودکان در اصفهان

شناسایی انواع مواد قالبگیری دندانپزشکی

شناسایی انواع مواد قالبگیری دندانپزشکیدر مواردی که دندان دچار شکستگی یا خراب شدگی شده ممکن است دندان نیاز به روکش پیدا کند برای انجام روکشی باید از دندان قالبگیری انجام شود. برای قالبگیری دندانپزشک از انواع مواد دندانپزشکی همچون پلی اتر، پلی سولفید، سیلیکون افزایشی و غیر افزایشی، سیلیکون تراکمی استفاده می کند. قالبگیری موجب تشخیص شرایط دهانی، کراون موقت، ساختن تری اختصاصی بیمار می شود.

انواع مواد قالبگیری عبارتند از:

_ پلی اتر: از مواد الاموستری است که یکی از با ثبات ترین مواد در قالبگیری روکش بریچ، پروتز پارسیل و ایمپلنت می باشد.

_ آلژینات: این ماده قابلیت ترکیب با آب را دارد و از آن برای مدل های مطالعاتی، پروتز پارسیل متحرک، ساخت روکش ها و بریچ موقتی، ساخت تری اختصاصی و سفارشی استفاده می شود.

_ پلی سولفاید: به شکل دو خمیر پایه و تسریع کننده موجود می باشد از کاربردهای این ماده پروتز پارسیل ثابت، قالبگیری بریچ و ایمپلنت است.

_سیلیکون تراکمی: این ماده به دو صورت خمیری و مایع عرضه می شود. از موارد کاربرد آن قالبگیری پروتز ثابت، روکش بریچ و ایمپلنت، اینله و انله است.

_ سیلیکون افزایشی( پلی ونیل سایلوکسان ): به دو صورت خمیری و کارتریج می باشد و در قالبگیری پروتز پارسیل ثابت، اینله و انله، روکش بریچ و ایمپلنت کاربرد دارد.

انواع قالبگیری مورد استفاده در دندانپزشکی، قالبگیری اولیه به منظور تشخیص مدل اولیه، ساخت تری اختصاصی و روکش موقت، مدل درمان و سابقه ی بیمار کاربرد دارد. 

قالبگیری نهایی ساختار بافت دندان را با جزئیات دقیق و بیشتری در اختیار تکنسین لابراتوار برای ساخت روکش قرار می دهد.

فروشنده مواد اندو دندانپزشکی کودکان

فروشنده مواد اندو دندانپزشکی کودکاناندو همان درمان ریشه ی دندان می باشد که در آن دندانپزشک ریشه دندان را خالی کرده و پس از پاکسازی کامل کانال از باکتری ها آن را با مواد اندو دندانپزشکی پر می کند.

مواد اندو دندان شیری در کودکان با بزرگسالان متفاوت است. در بزرگسالان ماده ای که برای پر کردن کانال ریشه های دندان استفاده می شود گوتاپرکا است که ماده ای طبیعی می باشد که سازگاری خوبی با بدن داشته باعث تحریک سیستم ایمنی نشده و هیچگونه حساسیتی ایجاد نمی کند و از ورود باکتری های به ریشه دندان جلوگیری می کند.

برای پر کردن ریشه های دندان شیری پس از پالپوتومی دندانپزشک از موادی همچون زونالین با نام علمی زینک اکساید اوژنول یا فرموکروزول استفاده می کند.

از مشخصه های فرموکروزول می توان به بالا بودن سطح محافظتی و استحکام آن، قدرت ضد عفونی کنندگی، نابودی میکروارگانیسم های هوازی و بی هوازی در ریشه دندان اشاره کرد.

زونالین در دندانپزشکی کودکان کاربردهای فراوان همچون  استفاده در پالپوتومی دندان شیری، پوشش مستقیم و غیر مستقیم ریشه، انسداد موقت ریشه، پانسمان موقت و…. دارد.

برای خرید مواد اندو دندانپزشکی بهترین و راحتترین راه خرید از فروشگاه های اینترنتی محصولات دندانپزشکی می باشد که از مزایای آن اطلاع به روز از قیمت ها، برخوردای از تخفیفات ویژه، دریافت اطلاعات کامل و جامع در مورد محصول مورد نظر است.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *