کاغذ sms

برای حفظ شرایط استریل تجهیزات پزشکی لازم است این محصولات در بسته بندی های استریل تا رسیدن زمان استفاده، نگهداری شوند. یکی از بهترین محصولات بسته بندی استریل جهت تجهیزات پزشکی حساس کاغذ sms است که توسط کارخانه های تولیدی در داخل کشور با بالاترین سطح کیفیت تولید می شود.

کاغذ sms

کاغذ sms چیست؟

کاغذ sms نوعی کاغذ پزشکی است که در امر بسته بندی های استریل برای مصارف پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. این کاغذ از الیاف ترکیبی پروپیلن تولید می شود که حداکثر متشکل از سه لایه می باشد که این سه لایه عبارتند از:

  1. دو لایه اسپان باند
  2. یک لایه ملت بلون

کاغذ بسته بندی SMS مخفف این کلمات می باشد : spunbond /meltblown /spunbond
لایه اسپان باند پارچه ای بدون بافت است که از فیبر های بلند و قوی برای استحکام بیشتر تشکیل شده است. لایه ملت بلون نیز نوعی پارچه بدون بافت با فیبر های کوتاه و ضخیم است که به عنوان سد باکتریایی و برای فیلتراسیون مورد استفاده قرار می گیرد.
ترکیب این سه لایه به جهت مقاومت بیشتر برای این موارد می باشد:

  • مقاومت در برابر سوراخ شدن پارچه
  • مقاومت در برابر پاره شدن پارچه
  • مانع از جذب رطوبت می باشد.

کاغذ sms برای انواع بسته بندی های استریل مورد استفاده می باشد و در تمامی شرایط استریلیزاسیون از مقاومت کافی برخوردار بوده و طول عمر خوبی هم دارند.
در بازار فروش این محصولات به صورت تک برگ و یا چند لایه عرضه می شوند و ابعاد استاندارد این محصولات برای مصارف مختلف بسته بنید استریل عبارتند از:

  1. 50cm x 50cm
  2. 60cm x 60cm
  3. 75cm x 75cm
  4. 90cm x 90cm
  5. 100cm x 100cm
  6. 120cm x 120cm

کاغذ sms

مهمترین کاربردهای کاغذ sms

هر محصولی به جهت نیازی که برای آن وجود دارد تولید می شود و بر همان اساس نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در مراکز درمانی و محیط های بهداشتی بیمارستانها برای ارائه خدمات درمانی با کیفیت و حفظ سلامت افراد این محیط لازم است ابزار و تجهیزات مورد استفاده در این فضاها تمیز و فاقد هر گونه آلودگی های میکروبی و باکتریایی باشند.

به همین جهت این ابزار و تجهیزات بعد از هر بار استفاده در دستگاه های اتوکلاو استرلیزه و پاکسازی می شوند و تمامی میکروبها و باکتری های موجود در سطح آنها به طور کلی پاکسازی می شود.

پس از عبور از مراحل استرلیزه شدن در دستگاه های ویژه این کار لازم است تا در شرایط استریل نیز نگهداری شوند. برای این امر یعنی نگهداری تجهیزات و ابزارآلات استریل شده از کاغذ های بسته بندی استریل استفاده می شوند که پر کاربرد ترین انواع آنها عبارتند از:

  • کاغذ sms
  • کاغذ کرپ بیمارستانی
  • پاکت مدیکال
  • رول اتوکلاو
  • کاغذ تایوک

مهمترین کاربرد کاغذ sms و سایر انواع پارچه های بی بافت عبارتند از:

  1. مصارف پزشکی و بهداشتی
  2. مصارف کشاورزی
  3. مصارف صنایع اتومبیل سازی
  4. صنعت راه و ساختمان
  5. صافی ها یا همان فیلتر های صنعتی
  6. صنایع بسته بندی و کاور

کاغذ sms

کارخانه تولیدی کاغذ sms در ایران

یکی از اصلی ترین مواد اولیه در تهیه انواع پارچه های بدون بافت پلی پروپیلن می باشد که این محصول از مشتقات نفتی بوده و تهیه آن در ایران که یک کشور نفت خیز می باشد کار چندان سختی نیست.

به همین جهت تکنولوژی تولید محصولات متنوع با مواد اولیه پروپیلن در ایران به سرعت در حال پیشرفت است و محصولاتی با کیفیت و اساسی در ایران تولید می شود که مهمترین آنها انواع پارچه های بدون بافت هستند که عبارتند از:

  • پارچه های اسپان باند
  • پارچه های ملت بلون
  • کاغذ بسته بندی sms

برای تولید هر یک از این محصولات از پیشرفته ترین امکانات روز دنیا در کارخانه های بزرگ تولیدی استفاده می شود تا در نهایت محصولی با بالاترین سطح کیفیت در اختیار خریداران و مصرف کنندگان این محصول قرار بگیرد.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *